Lev varje dag som det vore den sista

2012-01-24
20:12:47

SOFIES HÅRTIPS
HÅRINPACKNING
Minst en gång i veckan gör jag en hårinpackning. För mig spelar det inte jätte stor roll vilket märke o.s.v det är. Bara ditt hår känns lent, är mjukt och fint efterråt. Har man slitet och torrt hår så är det jätte bra för håret om man gör en hårinpackning minst en gång i veckan.
BALSAM
Ta alltid balsam i håret efter du tvättat det med schampoo. Annars är det jätte svårt att kamma ur det efter duschen, iallafall för mig! Medans jag har balsamet i håret så tvättar jag kroppen, navelpiercingen (heheh), och alla andra bestyr. Jag tycker att man ska ha balsamet i håret minst 2 minuter, så medans det sitter i så kan man göra något annat!
FLÄTA
Nästan varje natt så har jag mitt hår flätat. Rekommenderas verkligen! Håret blir lagom lockigt nästa dag, håret kliar och sticks inte på ryggen när man sover, håret blir inte så tovigt under natten. Och jag har även läst att håret slits väldigt mycket när man ligger och rullar omkring i sängen.
GLANSSPRAY
Jag har fått ett slags glansspray av mormor, eller det är inget spray men ungefär. Det gör att håret inte ser så torrt och slitet ut, det gör det verkligen glansigt och lent.
BLÅSA HÅRET
Man ska helst inte blåsa och föna håret för ofta, vilket jag inte gör. Blåser bara håret när jag har bråttom och vill att håret ska torka fortare. Annars kan man hoppa över det tycker jag. Dock plattar jag håret varje eller varannan dag.
VÄRMESPRAY
MEN, när jag plattar håret så använder jag alltid värmespray. Det gör att håret blir plattare och det är bättre för håret, det slits inte precis lika mycket då. Jag skulle aldrig kunna platta mitt hår utan värmespray!!
Det här värmesprayet använder jag, brukar vara lite olika. Men oftast är det den här oranga flaskan, rekommenderas!


Kommentar:
#1: emma

vad heter glanssprayet ? :)

2012-01-25 @ 17:30:24
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: