Lev varje dag som det vore den sista

2012-03-28
18:35:08

BRA TIPS FÖR DITT HÅR!

Hittade några bra tips på internet, som handlar om hur man ska sköta sitt hår. Tyckte det var bra punkter så slänger in dom är i brist på annat!
  • När ni har duschat/tvättat håret, försök att inte förna eller torka det i en handuk, isåfall ska ni bara krama ur håret i en handuk och sedan låta det självtorka.
  • Ha helst håret i inpackning minst en gång i veckan för att ge håret lite näring.
  • Försök att inte ha håret uppsatt allt för ofta, på gummisnoddarna så finns det en metall bit & det sliter faktiskt på håret, köp hellre gummisnoddar som är mjuka och utan någon metall på!
  • Försök att inte platta/locka håret varje dag, jag plattar mitt hår varannan dag, det är inte alls bra, men jag måste!
  • Hitta bra produkter som funkar just till din hårtyp.
  • VÄRMESKYDD är väldigt bra att använda om du använder varma produkter till håret! Jag gör alltid det, kan inte platta håret utan värmeskydd.
  • Du kan också massera hårbotten 2-3 gånger i veckan, inget måste men det är bra för hårrötterna/hårsäckarna.
  • Försök att inte färga ditt hår så mycket för det gör bara saken värre. Man ser bäst ut i sin riktiga hårfärg!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: