Lev varje dag som det vore den sista

2012-10-21
15:25:00

CHOKLADCUPCAKES MED GRÄDDKOLA FLUFF
Muffins
  • 50 g smör
  • 1 dl mjölk
  • 2 ägg
  • 2 dl socker
  • 2,5 dl vetemjöl
  • 0,5 dl kakao
  • 2 tsk bakpulver

Gör såhär
  • Smält smöret tillsammans med mjölken
  • Vispa ägg och socker vitt och pösigt
  • Häll över smörblandningen över äggblandningen och rör till en jämn smet
  • Blanda och sikta ner de torra ingredienserna i smeten
  • Häll upp smeten i formar och grädda i mitten utav ugnen, 175 grader i cirka 10-15 minuter
Frosting/fluff
  • 3 dl vispgrädde
  • 160 g (2 påsar) gräddkola orginal
Gör såhär
  • I en kastrull: hetta upp grädden ordentligt, men inte så att den kokar! 
  • Tillsätt godiset och rör runt tills det är helt smält
  • Låt stå i kylskåpet i minst 6 timmar, eller under natten
  • Därefter är det bara att vispa upp till en fluffig fyllning och spritsa på muffinsen
Mitt tips till er är att dekorera med olika sorters strössel, så blir dom ännu finare! :) 
Bild som jag redan lagt upp, jag gjorde dom här till mitt kalas! Min gräddkola blev lite för lös tror jag, om den var hårdare kunde man lagt upp den lite finare så det såg upp som typ blommor. Aa, ni fattar! 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: