Lev varje dag som det vore den sista

2012-11-28
13:07:58

WAKING UP ON CHRISTMAS MORNING
Tänkte ta och skriva av mig lite om min fruktansvärda längtan till jul! Jag är en sån person som verkligen älskar julen, jag tycker det är höjdpunkten på hela året. Okej, sommarlovet är ju alltid bäst. Men julen är den bästa högtiden, det är den högtiden som verkligen är speciell för mig. Tänker alltid på julen när jag ska sova, då inte själva julafton, utan dagarna innan, och jag blir glad i hela kroppen (javet, jag är knäpp). Alla förberedelser, julbak, pepparkaksbak, glögg, allt mys, allt julpynt, jag är helt överlycklig under nästan hela december. Jag är också en sån som inte kan bryta traditioner, jultraditioner som jag gjorde när jag var mindre måste göras nu med! Julgranen måste kläs två dagar innan julafton (förr klädde vi den den 23:e, men jag tycker det är sent så den traditionen har vi faktiskt ändrat) Och 2-3 dagar innan jul ska mitt rum julstädas, varenda dammråtta ska bort och varenda jäkla tomte ska upp i mitt lilla tomteland på hyllan (som jag har haft i alla mina år) Och min egna julgran ska kläs (Hugo och jag började ha riktig egen gran för 2-3 år sedan). Okej, ni orkar inte läsa allt det här för ni bryr er inte, men jag skulle kunna skriva hur mycket som helst, haha. OCH jag hatar folk som säger jul om en månad, det är JULAFTON om en månad. För mig är det jul efter första advent! Så därför längtar jag väldigt mycket tills på söndag. Första förberedelsen sker på torsdag då vi ska sätta upp stakar och stjärnor (ja, jag har till och med planerat ett datum då vi ska göra det) Nu orkar jag nog inte skriva mer, längtar sååå dant och nu ska jag lyssna på julmusik. OCH FÖRRESTEN, OM JAG SER EN FALLANDE STJÄRNA UNDER DOM KOMMANDE DAGARNA SÅ SKA JAG ÖNSKA ATT JAG VILL HA MASSA SNÖ SÅ SNART SOM MÖJLIGT OCH ÄNDA FRAM TILL JUAFTON! (Och nu snöar det massor och jag hoppas det ligger kvar, skrev det här för två dagar sedan)
Ni är bäst om ni orkar läsa ♥
Så fin bild, känslan att komma upp på julaftonsmorgon och höra Hasse Andersson- När juldagsmorgon glimmar ur högtalarna (en tradition) och se att det ligger paket under granen. Och sedan sätta sig vid köksbordet med levande ljus och äta macka med julskinka och senap! (Min bror är precis likadan som mig, vi är nog dom syskonen som älskar jul mest utav alla barn, jag vill alltid vara ett barn på julen♥ ) 

Kommentar:
#1: Isabelle

Jag orkade läsa allt :D får jag ett pris nu :P

2012-11-28 @ 21:41:51
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: